سرمایه گذاری

اجاره ویلا در قبرس شمالی

اجاره ویلاهای لوکس در بهشت مدیترانه

قبرس جزیره ای خوش آب و هوا و معروف به بهشت مدیترانه است و اجاره ویلا در قبرس از زمان گسترش صنعت جهانگردی در صده ی پیش رواج داشته. معمولا افراد ثروتمند از بیشترین متقاضیان اجاره ویلا در قبرس بودند ولی نکته جالب توجه این است که در سال های اخیر تقاضا برای خرید ویلا بسیار زیاد شده است. دلیل آن هم محدود بودن مساحت جزیره و عرصه و اعیان بودن اسناد قبرس شمالی است. و علاوه بر اینها نرخ بالای اجاره بهای ویلا در قبرس به نسبت قیمت خرید و فروش آن باعث شده تا کسانی که آرامش این جزیره را تجربه کرده اند به فکر داشتن مقصدی دائمی برای تعطیلات خود در این بهشت زیبا باشند.

مقایسه نرخ اجاره ویلا در قبرس با دیگر کشورهای مدیترانه

یونان یونان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مدیترانه است و به همین دلیل، نرخ اجاره ویلا در این کشور نیز نسبتاً بالا است. به عنوان مثال، اجاره یک ویلای توریستی در آتن، پایتخت یونان، در فصل تابستان به طور متوسط ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو به ازای هر شب است. این نرخ در جزایر یونان مانند کرت، میکونوس و رودس معمولا بالاتر است.
اسپانیا اسپانیا نیز یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب در مدیترانه است. نرخ اجاره ویلا در اسپانیا نیز بسته به منطقه و امکانات ویلا متفاوت است. به عنوان مثال، اجاره یک ویلای سه خوابه در مادرید، پایتخت اسپانیا، در فصل تابستان به طور متوسط ۱۰۰۰ تا  ۱۵۰۰ یورو به ازای هر شب است. این نرخ در شهرهای ساحلی اسپانیا مانند بارسلونا، والنسیا و مایورکا نیز مشابه است.
ایتالیا ایتالیا نیز از جمله کشورهایی است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، نرخ اجاره ویلا در آن نسبتاً بالا است. به عنوان مثال، اجاره یک ویلا در رم، پایتخت ایتالیا، در فصل گردشگری به طور متوسط ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو به ازای هر شب است. این نرخ در شهرهای ساحلی ایتالیا مانند فلورانس، ونیز و ناپل معمولا بیشتر است.
فرانسه فرانسه نیز یکی از کشورهای گران‌قیمت در مدیترانه است. به عنوان مثال، اجاره یک ویلای معمولی سه خوابه در پاریس، پایتخت فرانسه، به طور متوسط ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو به ازای هر شبانه روز است. این نرخ در شهرهای ساحلی فرانسه مانند نیس، مارسی و سن‌تروپه نیز کمابیش مشابه است.
ترکیه ترکیه به دلیل رواج واحد پولی لیر به نسبت کشورهای دیگر مدیترانه مقصد ارزان تری برای گردشگری است. به عنوان مثال، اجاره یک ویلای سه خوابه به طور متوسط ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در شب است. این نرخ در شهرهای ساحلی ترکیه مانند آنتالیا، کوش‌آداسی و بدروم نیز تغریبا مشابه است.
قبرس شمالی قبرس شمالی به علت آب و هوایی با بیش از ۳۲۰ روز آفتابی در سال و امنیت فوق العاده بالا تبدیل به مکانی برای تفریجات و کسب درآمد ثروتمندان و سرمایه گذاران شده. نرخ اجاره ویلا در شهر گیرنه به ازای هر شبانه روز بین ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند متغیر است. که این مبلغ در مقابل کشورهای دیگر (به غیر از ترکیه) بسیار کم است.

 

نسبت درآمد حاصل از اجاره به قیمت ملک

بازار املاک قبرس شمالی با رشد بسیار بالایی در سال های اخیر مواجه بوده. همان میزان که توریست برای اجاره کوتاه مدت ملک افزایش پیدا می کند، سرمایه گذار برای خرید ملک نیز بیشتر می شود. بنابراین به صورت یکسانی شاهد رشد اجاره بها و ارزش معاملات ملکی هستیم. ولی اگر به صورت کلی بخواهیم نسبت اجاره به ارزش ملک را بررسی کنیم این میزان در قبرس شمالی بین ده تا پانزده درصد ارزش ملک در نظر گرفته شده. یعنی در صورت اجاره دادن ملک سالانه ۱۰ الی ۱۵ درصد ارزش ملک به عنوان درآمد حاصل از اجاره قابل دریافت است.

بهترین شهر ها برای اجاره ویلا در قبرس شمالی

بدون شک شهر گیرنه عالی ترین مقصد برای خرید یا اجاره ویلا در قبرس شمالی است. البته منظور ما استان گیرنه است نه مرکز شهر گیرنه. زیرا مرکز شهر گیرنه مکانی شلوغ است که مناسب گذراندن تعطیلات نیست. در اطراف شهر گیرنه مناطقی مانند آلسانجاک، اسن تپه، چاتال کوی و تاتلی سو مراکزی هستند که تاپ ترین انتخابات سرمایه گذاران برای پیش خرید و مشارکت در ساخت ویلا هستند. دلیل این انتخاب هم علاوه بر آب و هوای عالی و مطبوع، عدم اجازه دولت مبنی بر ساخت و ساز بیش از دو طبقه در این مناطق است. این تصمیم هوشمندانه دولت باعث شده این مناطق بافت توریستی خود را حفظ کند و به طبیعت آسیبی نرسد.

البته موقعیت جغرافیایی استان گیرنه که بین رشته کوه بش پارماک و دریای زیبای مدیترانه قرار گرفته هم مزید بر علت است. در گیرنه طبیعت به طرز فوق العاده ای همیشه سبز است. از آفتاب های آزار دهنده خبری نیست و آفتاب حالتی مطبوع و دلنشین دارد. و در تمام طول سال نسیم ملایمی از سمت مدیترانه به سمت کوهستان سرسبز در حال وزیدن است.

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

شما هم دیدگاه خود را در کنار 2 دیدگاه زیر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *