مطالب عمومی

تجربه زندگی در قبرس شمالی

اطلاعات کامل و صحیح راجع به قبرس شمالی

اگر به دنبال واقعیاتی درباره تجربه زندگی در قبرس شمالی هستید این مقاله را مطالعه کنید.

جمعیت قبرس شمالی:
کشور قبرس شمالی با جمعیتی حدود 500 هزار نفر؛ در شمال جزیره واقع شده است. جالب است بدانید حدود چهار برابر جمعیت مردم بومی در این کشور دانشجوی خارجی وجود دارد. سالانه بیش از 1500 دانشجوی جدید به این کشور وارد می‌شوند و تعداد زیادی از آنها پس از فارغ التحصیلی به کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا و کانادا مهاجرت می‌کنند. علاوه بر این تعداد دانشجوی خارجی، سالانه میلیون ها توریست از کشورهای مختلف به قبرس شمالی سفر می‌کنند. در تصویر پایین بیشترین توریست های قبرس شمالی، بر اساس کشور را مشاهده می‌کنید.

=====================
آب و هوا:
اینجا کشوری خوش آب و هواست. تمام کسانی که تجربه زندگی در قبرس شمالی را دارند این مطلب را با تمام وجود درک کرده‌اند. قبرس جزیره ای در موقعیتی عالی در دریای مدیترانه است که حتا در گرم ترین روزهای سال هم باد ملایم و مطبوعی در حال وزیدن دارد. بیش از ۳۴۰ روز آفتابی در سال و زمستان های معتدل و تابستان های دلچسب از ویژگی های این جزیره فوق العاده دوست داشتنی است.
البته فراموش نکنید: زمستان های قبرس به علت وجود رطوبت در هوا کمی سرد تر از دمای گزارش شده احساس می‌شود. هرچند دمای هوا هیچوقت به زیر صفر نمی‌رود و از بارش برف خبری نیست ولی دو هفته از زمستان ممکن است سرما را احساس کنید.
.

=========================
هزینه زندگی در قبرس شمالی:
با توجه به هجوم افراد خارجی مخصوصا روس ها (بعد از درگیری اوکراین و روسیه) و همچنین بازنشتگان از کشورهای انگلستان و آلمان می‌توان نتیجه گرفت هزینه زندگی در این کشور زیبا بسیار مقرون به صرفه است در مقایسه با کشورهای اطراف.
علاوه بر هزینه پایین، امنیت و آب و هوای فوق العاده باعث می‌شود بسیاری از افراد قبرس شمالی را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. برای محاسبه هزینه زندگی در قبرس شمالی همیشه میزان تمکن مالی که دولت برای اقامت سالانه معرفی می‌کند را مبنا قرار دهید. برای یک خانواده ۴ نفری در حال حاضر ۲۵ هزار دلار به عنوان هزینه سالانه می‌تواند معقول و منطقی باشد. (تمکن مالی در این تاریخ یعنی آگست ۲۰۲۳ همین مقدار است). این هزینه شامل اجاره خانه هم می‌شود. و اگر شما ملک خریداری کنید و مجبور به پرداخت اجاره خانه نباشید هزینه زندگی سالانه را می‌توانید حدود ۱۵هزار دلار در سال برای یک خانواده ۴ نفره هم در نظر بگیرید.

=============================
ارتباطات در کشور قبرس شمالی:
با افتتاح فرودگاه جدید ارجان، و ظرفیت انتقال میلیون ها مسافر در سال و همچنین جمایت ابر قدرتهایی چون آمریکا و روسیه و انگلستان از استقلال قبرس شمالی، پیش‌بینی می‌شود با هجوم بیشتر سرمایه گذاران به این کشور مواجه شویم و شرایط اقامتی هم سخت تر از قبل شود. کسانی که در قبرس شمالی اقامت دارند به راحتی می‌توانند به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنند. البته اخذ ویزا الزامی است و متقاضیان باید به کنسولگری های کشورهای دیگر که در لفکوشا پایتخت قبرس شمالی وجود دارد مراجعه کنند.

آدرس کنسول گری های کشورهای دیگر در قبرس شمالی:

کنسولگری سفارت ترکیه در قبرس شمالی:
آدرس: Bedrettin Demirel Caddesi, Lefkoşaتلفن:   ۰۰۹۰۳۹۲۶۰۰۳۱۰۰فکس: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۲۲۰۹ایمیل: buyukelcilik.lefkosa@mfa.gov.tr

وبسایت: http://nicosia.emb.mfa.gov.tr

کنسولگری سفارت آمریکا در قبرس شمالی:
آدرس: Şerif Arzık Sokak No: 6, Köşklüçiftlik, Lefkoşaتلفن:   ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۰۶۴۶ / ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۷۳۹۳۹فکس: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۷۸۵۱۴وبسایت: www.cyprus.usvisa-info.com
کنسولگری سفارت انگلستان در قبرس شمالی:
آدرس: Mehmet Akif  Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Lefkoşaتلفن:  ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۳۸۶۱فکس: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۷۰۵۴ایمیل: ukincyprus@fco.gov.uk

وبسایت: www.visa4uk.fco.gov.uk

کنسولگری سفارت ایتالیا در قبرس شمالی:
آدرس: Mehmet Akif  Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Lefkoşaتلفن:  ۰۰۳۵۷۲۲۳۵۷۶۳۵فکس: ۰۰۳۵۷۲۲۳۵۷۶۱۶ایمیل: nicosia.visa@esteri.it

وبسایت: www.ambnicosia.esteri.it

کنسولگری سفارت آلمان در قبرس شمالی:
آدرس: Mehmet Akif Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Lefkoşaتلفن:  ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۷۵۱۶۱فکس: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۷۰۵۴ایمیل:  nordbuero.diplo.de@gmail.com

وبسایت: www.nikosia.diplo.de

کنسولگری سفارت استرالیا در قبرس شمالی:
آدرس: Mehmet Akif Caddesi No:29, Köşklüçiftlik, Lefkoşaتلفن:  ۰۰۹۰۵۳۳۸۴۶۷۰۱۷
دفتر پشتیبانی اتحادیه اروپا:
آدرس: Sarayönü, Lefkoşaتلفن: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۷۹۰۷فکس: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۷۸۲۰وبسایت: http://ec.europa.eu/cyprus/turkish_cypriots/index_tr.htm
کنسولگری سفارت فرانسه در قبرس شمالی:
آدرس: Arabahmet Mahallesi, Derviş Paşa Sokak No:4, Lefkoşaتلفن: ۰۰۹۰۳۹۲۲۲۸۳۳۲۸ایمیل: info@fransizkultur.comوبسایت: http://www.fransizkultur.org


سخن آخر:

دوستان عزیز برای مطالعه مقالات ما وبلاگ ما را ببینید. و برای مشاهده ویدیوهای بیشتر میتوانید صفحه اینستاگرام شرکت را با این آدرس دنبال کنید.

همچنین میتوانید در صفحه یوتوب شرکت ما را دنبال کنید

ما در کانال تلگرام هم فعال هستیم اینجا را کلیک کنید

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

شما هم دیدگاه خود را در کنار 2 دیدگاه زیر بنویسید.

  1. سلام و درود خدا خیرتون بده دنبال لیست سفارت ها بودن تو قبرس شمالی. سیو کردم دستتون درد نکنه ما داریم آلمان میریم از قبرس برای خونه ما میشه فایل اجاره باز کنید اجاره بدینش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *