چهارشنبه ها با امراه

آینده قبرس شمالی

در برنامه چهارشنبه ها با امراه

در ویدیوی زیر جناب امراه چیل مدیرعامل یورومای توضیحات کاملی راجع به آینده قبرس به شما دوستان عزیز ارائه می‌دهند.

مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر در یوتوب

 

آینده قبرس شمالی

همانطور که آقای امراه چیل در ویدیو اشاره کردند آینده قبرس شمالی بسیار شگفت انگیز و عالی خواهد بود. دو سمت شمالی و جنوبی جزیره بعد از گذشت حدود ۵۰ سال جدایی به وضع ثابت و مشخصی خواهند رسید و در ورود ثروتمندان از تمام دنیا برای سرمایه گذاری به این کشور باز خواهد شد.

در حال حاضر، مذاکرات بین دو سمت قبرس با حمایت سازمان ملل متحد ادامه دارد. در سال 2023، دو طرف به توافقی در مورد موارد کلیدی، مانند تشکیل یک دولت مشترک، دست یافتند. با این حال، هنوز اختلافات زیادی در مورد مسائل جزئی وجود دارد.

آینده قبرس به میزان پیشرفت مذاکرات بستگی دارد. اگر دو طرف بتوانند به توافقی جامع دست یابند، قبرس می تواند به یک کشور متحد و مستقل تبدیل شود. این امر یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه خواهد بود. مذاکرات قبرس در سازمان ملل متحد از سال 1974 میلادی، یعنی زمانی که قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد، آغاز شده است. در طول این سال‌ها، چندین دور مذاکرات برگزار شده است، اما هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

در حال حاضر، مذاکرات بین دو طرف قبرس با حمایت سازمان ملل متحد ادامه دارد. هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع و قابل قبول برای همه است.

طرف های مذاکره

دو طرف مذاکره در قبرس عبارتند از:

  • جمهوری قبرس (طرف یونانی‌نشین)
  • جمهوری ترک قبرس شمالی (طرف ترک‌نشین)

کشورهای ضامن راجع به آینده قبرس

سه کشور یونان، ترکیه و بریتانیا به عنوان کشورهای ضامن قبرس شناخته می‌شوند. این کشورها در روند صلح قبرس نقش مهمی ایفا می‌کنند.

سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد نقش میانجی‌گری در روند صلح قبرس را بر عهده دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد نماینده ویژه‌ای را برای این موضوع منصوب می‌کند.

پیشرفت های اخیر

در سال 2023 میلادی، دو طرف قبرس به توافقی در مورد موارد کلیدی، مانند تشکیل یک دولت مشترک، دست یافتند. این توافق شامل موارد زیر است:

  • تشکیل یک دولت مشترک با یک رئیس جمهور یونانی‌تبار و یک معاون رئیس جمهور ترک‌تبار
  • تشکیل یک مجلس قانونگذاری مشترک با 80 کرسی، 56 کرسی برای طرف یونانی‌نشین و 24 کرسی برای طرف ترک‌نشین
  • تشکیل یک دادگاه عالی مشترک

با این حال، هنوز اختلافات زیادی در مورد مسائل جزئی وجود دارد، مانند:

  • وضعیت نیروهای مسلح
  • وضعیت شهر واروشا

تاثیر مذاکرات در آینده قبرس

آینده مذاکرات قبرس در سازمان ملل متحد نامشخص است. اگر دو طرف بتوانند به توافقی جامع دست یابند، قبرس می‌تواند به یک کشور متحد و مستقل تبدیل شود. این امر یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه خواهد بود.

آینده سرمایه گذاران

تیم تحریریه یورومای

شرکت یورومای توسط آقای امراه چیل با سابقه طولانی انجام امور اقامتی ایرانیان؛ با هدف کمک رسانی اصولی به تمام افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند احداث شد. هدف تیم تحریریه یورومای، ارائه اطلاعات جامع در مورد سفر به قبرس می‌باشد.

شما هم دیدگاه خود را در کنار 5 دیدگاه زیر بنویسید.

  1. کاملا درسته آینده قبرس شمالی به قدری مهم هست که کشورهای منطقه روی تغیرات اون دارن برنامه ریزی شخصی برای پیشرفت خودشون میکنن. مثلا اسراییل از الان هدف گرفته قبرس رو به عنوان بازار مصرف و میخواد توریست مشترک بیاره یعنی هم اسراییل برن هم قبرس و پروازا رو به جای ترکیه بیاره از اسراییل. اونجوری بره ما ایرانیا سخت میشه اصلا نمیتونیم بیایم. خانم حصارکی شما ما رو راهنمایی کنید چیکار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *